Чек-лист для моніторингу раннього комунікативного розвитку дитини:

Чек-лист для моніторингу раннього комунікативного розвитку дитини:

2 місяці – «комплекс пожвавлення»;

3 місяці – дитина повертає голову в сторону джерела звуку (найважливішим є голос людини);

4 місяці – дитина починає помічати інтонаційні відмінності;

На 6-му місяці – спільна предметна діяльність, спільна увага, тягне ручки, виражає невдоволення, окремі вокалізації, по різному ставиться до близьких (родина) і чужих людей, дивиться на добре знайомий предмет чи людину, коли її називають
На 9 місяців – крик при невдачі, просить допомогу, вимагає участі дорослого у спільній предметній діяльності; дитина зв’язує свої рухи із рухами у відображені і використовують це для імітації та гри; багато лепече, лепет модульований і звернений на іншого, можна розпізнати різні інтонації; показує частини тіла.

На 11 місяці – активно повторює вже засвоєні слова, намагається наслідувати прості слова та наслідує дії інших, коментування побаченого – вказівний жест;

На 13 місяці – наказова фраза із вказуванням предмету, просить почитати книжечку, «бувай»; постійно використовує близько 10 «дитячих» слів (няв, коли бачить котика; бух, коли щось впало; ойой, коли щось не виходить; мама, тато)

На 18 місяці – просить заспівати, пограти в хованки, побігати разом, прохання «допоможи», вербальна відмова, проситься в туалет; звернення, називає кому належить предмет, якщо не знає його назву, використовує «тут», «цей»; розпізнає емоції мами і змінює поведінку відповідно (притискалися до мами чи тягнули ручки до предмету); дитина починає розуміти намір людини по її діях та неуспішних спробах; з’являється почуття охайності (витерти чи змінити одяг, коли забруднилося, не подобаються мокрі штанці і дитина повідомляє про це), говорить з іграшками.

Консультації відділення раннього втручання:
– за телефоном (+38 050 403 34 47);
– електронною поштою
(pmckroi.rv@gmail.com).